Veterinär och djursjukvårdare i Halmstad

DJURKLINIK

I vår helt nya djurklinik på Söndrumsvägen 35 i Halmstad har våra veterinärer och djursjukvårdare möjlighet att utföra en rad olika utredningar och behandlingar på hundar och katter samt andra smådjur. Vi utför djursjukvård, djurtandvård och djurfriskvård i Halmstads Djurklinik. Välkommen att boka tid för ett besök.

HITTA TILL OSS

BOKA ETT BESÖK

Hund får bandage på en tass

DJURKLINIK

Djurkliniken behandlar och undersöker vanliga åkommor

Här följer några exempel på vilken typ av åkommor det kan handla om hos hundar, katter och andra smådjur som behöver undersökas eller behandlas:

Hudproblem

Ögon- och öronsjukdomar

Mag- och tarmsjukdomar

Hormonella sjukdomar

Hältor

Sjukdomar i urinvägarna och fortplantningsorgan

Infektionssjukdomar

Sårskador

Olika typer munhåleproblem

Hudproblem

Hudproblem och allergier är den näst vanligaste orsaken till besök hos veterinären. Hudproblem och allergier hos husdjur är inte ohjälpligt, men viktigt att ta på allvar eftersom brist på vård och behandling kan få fatala konsekvenser.

Öronproblem

Öroninflammation, knölar och hundar med dålig hörsel. Här kan du läsa mer om olika problem med öronen som kan drabba hunden.

Ögonbesvär

En skada på ögat eller en ögonsjukdom kan vara väldigt besvärligt för hunden. Lär dig mer om vanliga och ovanliga ögonproblem.

Vaccinationer hund

Vaccinationer Katt

För katternas del är det vaccination mot kattpest och kattsnuva som görs regelmässigt. Vi vaccinerar även kaniner mot Myxomatos och gulsot. Vill du läsa mer om dessa infektionssjukdomar rekommenderar vi ett besök på SVA´s hemsida www.sva.se/djurhalsa.

DJURFRISKVÅRD

Till djurfriskvård räknas de behandlingar och åtgärder man gör i syfte att förebygga sjukdom samt besiktningar av hundar och katter i samband med försäljning och försäkring.

Mag- och tarmsjukdomar

Mag- och tarmsjukdomar förekommer ofta hos våra hundar. Hunden kräks och får därefter diarré. Vid de lättare fallen blir avföringen lös och smetig, i andra fall sprutar diarrén ur hunden. Avföringen är vattnig och kan slutligen bli blodig.

Hältor

En akut hälta kan bero på olika saker. Många djurägare tror ofta att problemet sitter i tassen när hunden inte stödjer på benet men orsaken kan finnas i en led högre upp på benet. Hunden kan ha stukat en led, fått en fraktur, en spricka i benet, korsband eller ligament kan ha skadats, fått ett bitsår eller en sticka som trängt in i en tass.

DJURSJUKVÅRD

På kliniken har vi möjlighet att utföra en rad olika utredningar och behandlingar på hundar och katter. Till vår hjälp har vi modern teknisk utrustning som digital röntgenteknik för både vanlig röntgen och tandröntgen, ett laboratorium där vi kan utföra blodanalyser samt cytologi. Vår operationsavdelning är utrustad, så vi kan utföra längre narkoser och mer omfattande ingrepp.

Djurtandvård

Djurtandvård är ett av våra specialområden och förutom personalens kompetensen är vi komplett utrustade med bland annat digital tandröntgen. Det vanligaste problemet som drabbar hundar och katter är att de får tandsten, om inte denna tas bort kan slutresultatet bli tandlossning.

KUNDNÖJDHET ÄR VIKTIGT FÖR OSS

VAD SÄGER VÅRA KUNDER OCH PATIENTER?

Första gången jag var där och fick ett mycket bra intryck utav personal och lokal. Och kommer att vända mig dit i alla lägen nu. Lämnar min ordinarie vetrinärenstation som ligger närmre mitt boende.

Mia

Mkt trevlig personal. Fick tid omg för min greyhound kille. Han är stor och lång och det krävdes...

emmelie

Proffsigt! Varmt och vänligt bemötande! Involverar och ger bra information till mig som djurägare!

Susanne

Zarah

Trevliga kunnande och ett skönt lugn på stället (trotts hantverkare) Tack <3

Eva